PyCraft

Prowadzący: Paweł Kot / Bernadetta Stachura-Terlecka

Programowanie w MineCraft to jedne z najpopularnieszych zajęć w ofercie RoboBlocks. Cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko ze względu na fakt, że uczestnicy mogą grać na wspólnym, MineCraftowym serwerze, wspólnie budować, dzielić się pomysłami i rywalizować ze sobą w minigrach. Zajęcia PyCraft to również nauka podstaw Pythona- jednego z najpopularniejszym języków programowania ostatnich lat. Nie ma się czemu dziwić. Jest to język prosty, ale nie należy dać się zmylić pozorom- jest to bardzo potężne narzędzie. Wykorzystuje się go do przetwarzania danych, uczenia maszynowego, tworzenia aplikacji webowych czy sztucznej inteligencji. W MineCraft programowanie polega na pisaniu modów do świata, dających postaciom graczy np. umiejętności teleportacji za pomocą strzału z łuku czy zamiany dowolnego bloku w złoto. Programowanie dla dzieci, MineCraft oraz nauka przydatnych w przyszłości umiejętności- to wszystko na zajęciach PyCraft w RoboBlocks. Z racji pisania programów na komputerze, w wykorzystaniem zwrotów w języku angielskim, wymagana jest umiejętność biegłego czytania, pisania oraz podstaw matematyki.

  • Nowatorski program wprowadzający do programowania w języku Python z wykorzystaniem uwielbianej przez dzieci i młodzież gry Minecraft
  • Zdobycie wiedzy związanej z szeroko pojętym programowaniem
  • Małe grupy-nie więcej niż12 osób
  • Doświadczeni prowadzący

Cena: 10 rat po 126 zł

Ilość zajęć: 28 po 90 min

Promocja First minute: Zapisz dziecko na zajęcia do 19.09.2022 r, a w październiku otrzymasz plecak.

Zapisz się!

RetroGranie

Prowadzący: Paweł Kot

Nauka programowania dla dzieci? Scratch nada się do tego idealnie! Scratch to wizualny, interpretowalny język obiektowy, rozwijany przez zespół działający przy MIT Media Lab. W skrócie, jest to język programowania, napisany z myślą o nauce programowania. Zawarte w nim instrukcje, takie jak pętle, warunki, zdarzenia pozwalają uczniom poznać zasady ich działania, co daje podwaliny pod naukę innych języków, jak Python, JavaScript albo C. Scratch dla dzieci jest okazją do nauki i zabawy. Podczas zajęć tworzone są interaktywne animacje, retrogry (znane z lat 60′, 70′,80′, 90′), a także z czasem podłączane są peryferyjne urządzenia, np. roboty zbudowane z klocków LEGO, pełniące rolę kontrolera (w świecie informatyki znanego jako interfejs człowiek komputer (HCI)). Mimo blokowej struktury, Scratch zawiera w sobie również elementy języka tekstowego, dlatego do korzystania z zajęć konieczna jest umiejętność sprawnego czytania i pisania, a także podstaw matematyki- dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Z tej racji, programowanie Scratch proponowane jest uczniom klasy co najmniej 4.

  • Dzieci w zabawny sposób uczą się programowania w języku Scratch, dowiadują się co to są interfejsy człowiek komputer i uczą się je projektować
  • Dzieci uczą się podstaw elektroniki, programowania gier, programowania interfejsów człowiek komputer i rozwijają swoje umiejętności programistyczne w oparciu o język Scratch
  • Małe grupy-nie więcej niż 10 osób
  • Doświadczeni prowadzący

Zapisz się!

Młody Inżynier – średniozaawansowany

Prowadzący: Paweł Kot

Zajęcia z Lego interesują dzieci w różnym wieku. Warto jednak, aby nie zatrzymywały się na poziomie klasy pierwszej czy drugiej, jeżeli są już starsze. Robotyka Lego, oparta na zestawach Lego Boost to doskonała propozycja dla takich dzieci. Pracując na znacznie większych i bardziej skomplikowanych zestawach, budują większe i więcej mogące roboty. Ukończenie jednego projektu potrafi zająć nawet kilka spotkań, w związku z czym uczestnicy szkolą się w cierpliwości i wytrwałości w dążeniu do celu. Zestawy Lego Boost wyposażone są w sterownik z dwoma, osobno sterowanymi silnikami wewnętrznymi, silnik zewnętrzny, czujnik odległości oraz kolorów. Taki zestaw, w połączeniu z dość zaawansowaną aplikacją, wciąż jednak wykorzystującą schematy blokowe, daje bardzo dużo możliwości. Przykładowo, robotem wzorowanym na motocyklu można sterować w czasie rzeczywistym, dzięki ustawieniu w aplikacji widoku pada. Młody Inżynier to lego robotyka średniozaawansowana. Uczy działania przekładni, mechanizmów, podstaw programowania, ale też identyfikacji i naprawiania błędów. Polecana dzieciom od klasy 3 wzwyż.

  • Nauka robotyki powiązana z rozszerzaniem ogólnej wiedzy
  • Nauka budowy robotów oraz podstaw związanych z mechaniką i automatyką
  • Nauka programowania w języku przeznaczonym dla klocków wykorzystywanych na zajęciach oraz scratch
  • Poszerzenie i utrwalenie wiedzy z zakresu budowy i rozumienia algorytmów
  • Małe grupy-
  • Doświadczeni prowadzący

Cena: 30 zł/ zajęcia

Promocja Black Week: 20 zł / zajęcia

Zapisz się!